Ö(°㉦°)Ö ※ Schedule

2009-03-01

The Curious Case of Benjamin Button

班傑明的奇幻旅程,從1個將走到生命盡頭的老婦人開始,最後的心願是要求女兒為她朗讀1本上鎖的日記,也緩緩唸出班傑明不平凡又精采的一生…

For what it's worth, it's never too late or, in my case, too early to be whoever you want to
be.There's no time limit, stop whenever you want.You can change or stay the same, there are
no rules to this thing.We can make the best or the worst of it. I hope you make the best of it. And I hope you see things that startle you.I hope you feel things you never felt before.I hope
you meet people with a different point of view.I hope you live a life you're proud of.If you find
that you're not,I hope you have the strength to start all over again.

值得去做的事,永遠都不會太早或太遲。
成為你所期望的自己,是沒有時間限制的。
只要你想,隨時都可以開始。
你可以改變或維持現狀,世事原本就沒有一定規則。
我們可以選擇積極生活,亦或消極逃避。
但我最終希望你能成你想成為的那個人。
我希望你有時能駐足於這個令你感到驚嘆的世界,,
我希望你能體會你從未有過的感覺,
我希望你能遇見那些與你擁有不同觀點的人們,
我希望你有一個值得自豪的一生,
如果你發現生活並不像你所期望,
我希望你能有勇氣重新啟程。


這是班傑明給卡洛林的話,這些文字緊緊揪住我的心。

每個人都有自己不同的生命歷程,或許像某位夫人在教班傑明鋼琴時候說的:「鋼琴不在於你彈的多麼好,而是對於你彈的東西有什麼感受。」

人生也不一樣?目的為何,每個人的定義不同。
而我,在意的是對於自己的生活、工作或擁有的東西有什麼樣感受。活在當下,並且樂在其中。

----------

Your life is defined by its opportunities... even the ones you miss.
機會決定人的一生....即使是錯過的


You never know what's coming for yet.
你永遠不知道接下來會發生什麼事


3 則留言:

匿名 提到...

想不到老麥現在很猛以外
也很感性的ㄋㄟ~

匿名 提到...

理性、感性1直兼顧的啦!!

匿名 提到...

這部電影大力推薦,1定要親自去感受1下的。
論片長2hr45m也是狠回本的啦~